Samostalna izložba Marina Miočića Stošića

Hrvatsko  društvo  likovnih  umjetnika   priređuje  samostalnu izložbu

Marina Miočića Stošića

Otvorenje izložbe bit će u utorak, 15. 03. 2022. u 19 sati.
Molimo sve posjetitelje da se pridržavaju epidemioloških mjera, koriste maske, održavaju distancu i koriste dostupan dezinficijens te dolaze unutar navedenog termina.

izložba ostaje otvorena do 29. 03. 2022.

Galerija Juraj Klović, Rijeka, Verdijeva 19 b

Radno vrijeme: od 10 do 13 i od 17 do 20 sati,
subotom od 10 do 13 sati,   nedjeljom zatvoreno.

Katalog samostalne izložbe Marina Miočića Stošića

Samostalna izložba Marina Miočića Stošića
Video prilog sa otvaranja samostalne izložbe Marina Miočića Stošića

Samostalna izložba Marin Miočić Stošić

od 15. 03.2022. do 29. 03.2022.,  Galerija Juraj Klović

 

MARIN MIOČIĆ-STOŠIĆ ILI RIJEČKI ŠARENI MAJSTOR

 Marin Miočić Stošić je i slikar i kipar (u najširem mogućem značenju te riječi). Slika i figurativno i apstraktno. Apstraktan je koristeći i geometriju i tašističku mrlju. Što znači, ako su likovne umjetnosti jezik i govor oblika (a jesu), tada je Marin likovni poliglot. Ili smo se izgubili u protuslovljima koja ne mogu biti razložena, dokazana i opravdana?

Čini mi se da nismo, jer pojam koji objedinjuje sve navedeno jest – zaigranost. Naš će kipar grane pronađene na plažama ili u prirodi, nakon minimalnih autorskih intervencija, upotrijebiti kao nađene predmete (objet trouvé); slike, čista platna i okvire, igrajući se pozadinama i bojom tretiranim površinama, posložiti će na način da postanu instalacije; drvene reljefe oslikati će živim bojama, a neke će objekte – iz samo njemu znanih razloga i smislova – pretvoriti u šamanske, totemske, apotropejske…

U međuvremenu, kao slikar, zatvoriti će platna u čvrste konstruktivne i konstruktivističke sklopove ponekad kloazonirane (obrubljene), jasnih i naglašenih granica raznobojnih oslikanih polja. No već sljedećeg trenutka granice će se izgubiti u mrljama, u slobodnom potezu kista, u spontanom (nasuprot geometrijskom racionalnom) prepuštanju nepredvidivim unutrašnjim porivima. Ono što spaja ta prividna proturječja jest kolorizam, sapet geometrijom ili oslobođen gestom.

Uglavnom, riječ je o radovima nastalim od 2015. godine do danas, radovima koji poput klackalice mijenjaju izričajnu likovnu potku; geometrijska apstrakcija – slobodna apstrakcija – asocijativna apstrakcija – figuracija.

Pod zanimljivosti spada i činjenica da su skoro sve slike postavljene okomito, kao izduženi, uspravni pravokutnici, uz mali broj kvadratičnih formata.

Bezbrojni utjecaji umjetničke današnjice kojima smo nužno (često i nedužno) izloženi, bili mi toga svjesni ili ne, u Marinovom slučaju stvaraju neponovljivi koloristički koloplet autohtonosti (samoniklosti) i autentičnosti (izvornosti) izraza.

Berislav Valušek     

 

Moje slovo o Umjetnosti i putu
Umjetnost je dnevno porađanje novog sebe kreativnim iskazom najosobnije ali i najuniverzalnije istine o sebi i svekolikosti svijeta!

Dakle, umjetnosti je, i njenih definicija, koliko i ljudi na kugli zemaljskoj! Govoreći, svom odgovornošću subjektivnosti, o pojmu te dinamične i uzbudljive procesualnosti, slutim da je i umjetnost Sloboda stiješnjena u kavez ponaosobnih i društvenih predrasuda, imperativa i autocenzura…vapeći za potpunom, neobuzdanom pjesmom!

Conditio sine qua non moje umjetnosti, sloboda je prvenstveno od vlastitih taština i sujeta uz uvažavanje tuđeg suda o mom djelovanju! Umjetnik je čedo odvažnosti i najintimnijih istina, Upućenik u drukčiost…,a kako je stasanje svega toga u nama i našem djelu mukotrpan i tek smrću završen put, sukladno tome i naša osobna umjetnost odrasta, čili i sudbinski pretendira onoj sveobuhvatnosti „de profundis“!

Stoga, naše je jedino slušati slobodu u sebi; povinovati se njenoj zahtjevnosti i jezditi na njoj kao na mustangu nepreglednim prerijama duha! Pri tom, od sporedne je važnosti koje nas opasnosti i oluje očekuju na toj otvorenosti bez pravog zaklona – ako smo uistinu pravi! Biti Umjetnik znači: bez fanfara prigrliti sve rizike Puta k sebi, svojoj ontološkoj i univerzalnoj biti…bez prenemaganja, „žrtvovanja“ i očijukanja s raznoraznim probicima! Jedini i najveći probitak i uspjeh stvaratelju njegovo je zadovoljstvo stvorenim! Sve potom samo je „izvanjski dekor“! A uspije li taj uozbiljeni, „čudni“ homo ludens mnogima „pripaliti luč“ – njegova misija je ostvarena!!

Ergo, summs summarum: krhki smo vjesnici proljeća, pomaljamo se iz sna i slavujski biglišemo o oslobođenoj Slobodi prezirući napor i neshvaćenost! Pretendiramo biti ono najviše: Svoji!!!

P.S. Napisanim, opravdavam svoje „grupne izložbe jednog čovjeka“, „grupne autoportrete“, izričući mogućnosti neomeđena duha u klesanju osobne avanture bivstvovanja! Ne prihvaćajući bilo koji aspekt epigonstva i aktualnih trendova, ostajem vjeran jedino uvijek svježem, novom i sve zahtjevnijem slikarsko-skulptorskom nomadizmu („marinizmu“!) kao najpodesnijem afirmiranju svoje neponovljivosti! Naime, anarhični nomadizam ( „serije od jedne slike“) neuhvatljiv je kritičarskim sintezama, ladicama, svrstavanjima, zajedničkim nazivnicima – jer je eho Pojedinca!

         Marin Miočić Stošić

Marin Miočić Stošić (1951.) riječki slikar starije generacije, na likovnoj se sceni javlja sredinom osamdesetih figurativnim kompozicijama manjeg formata i sitnom plastikom (terakota). S vremenom sve više inklinira ekspresionističkom izrazu unutar konkretnog slikarstva i neformalnom komponiranju pretežno geometrijskih apstraktnih formi. Što dublje ponire u fiziku i metafiziku umjetničkog čina to dosljednije provodi u kreativnoj praksi stav o nedosljednoj slobodi stvaralačkog izričaja kao najautentičnijoj razvojnosti. Na fonu tog stava oslobađa se repeticije i autoplagiranja bivajući sam sebi „neponovljiv“!