Riječka autorica Fanita Barčot-Nikolac predstavlja se projektom Forma odslikavanja beogradskoj likovnoj sceni

Fanita Barcot-Nikolac - Ćelava pjevačicaU novobeogradskoj Blok galeriji, u petak, 1. rujna, s početkom u 20 sati, bit će otvorena izložba ” FORMA ODSLIKAVANJA”, autorica Fanite Barčot-Nikolac i Milene Milenković. Riječ je o projektu u organizaciji HDLU Rijeka kojim se Fanita Barčot-Nikolac predstavila riječkoj publici u Galeriji Klović u lipnju ove godine, a u kojem je kao gošća sudjelovala Milena Milenković iz Beograda. Izložba će biti otvorena do 12. rujna 2023.g., a nakon Beograda bit će postavljena u Splitu.

Iz predgovora kataloga za izložbu FORMA ODSLIKAVANJA, kustosa izložbe Ivice Nikolca:
U ovom projektu predstavljaju se dvije generacijski različite, ali stilski, likovno i estetski usporedive, autorice koje stvaraju autorski prepoznatljiv trag na umjetničkoj sceni. Povezuje ih tehnika kojom realiziraju svoje ideje: crno-bijela fotografija.  Povezuje ih zaokupljenost tijelom, vlastitim, krhkim, dostupnim, podatnim. Jedinim. Fanita Barčot-Nikolac djeluje kao članica HDLU Rijeka i HDLU Istre, većinom autorskim projektima na tematskim izložbama, dok Milena Milenković utire svoj umjetnički put većinom na međunarodnim izložbama.

Na fotografijama Fanite Barčot-Nikolac prikazan je svijet, u kojem se kao i u životu, u lucidnim trenucima obračunava s trenutnim istinama, opetovano ih zanemarujući i zaboravljajući. U samom procesu stvaranja nema ništa pretenciozno: forma je okvirna, a ozbiljnost sadržaja lagano ironična temeljeći se, ne toliko na kritici,koliko na bezbrižnoj zaigranosti. Misterije vrebaju iza poznatog. Čime se igra? Zagonetnim, čudesnim, povremeno i histeričnim odnosom  u kojem tijelo svodi na alegoriju s nemogućnošću trajnog slikovnog definiranja, jednom i zauvijek?Njene Ćelave pjevačice, koliko god u određenim aspektima fotografija bile otkrivajuće, u potpunosti odišu ranjivošću. Ispovijedaju slabost, konkretno i neponovljivo. Prizor koji gledamo je nestabilan, prizor je to koji pogađa i prikazuje nespremnost odvajanja vremena za bivanje, postojanje. Tajna ljubav prema živom i utjelovljenom životu, u kojem je jedino nesigurnost u sebe postojana.

U fotografijama serije Alter ego Milena Milenković podsjeća promatrača da fotografije izravnavaju i iskrivljuju stvarno stanje ne nudeći nikad cijelu istinu o subjektu. Njihovo dešifriranje istovremeno je iznimno teško i neobično lako, ovisno o empatiji i sposobnosti prepoznavanja osjećaja krhkosti mlade duše koji iz njih izbijaju nevjerojatnom snagom. Milenine fotografije u blagim naznakama istražuju žudnju i erotičnost, spajajući eleganciju oblih linija sa senzualnošću nagosti tijela. Uspostavljanje delikatne ravnoteže između kompozicijske preciznosti i evokativne senzualnosti otežava atmosfera grča u kojem se (ona i on) tijelo nalazi.