Među nama – Izložba Ivane Bajcer, Nine Lekić, Nine Licul i Dajane Radoš

Izložba iz ciklusa Dijalog

Među nama

autorice: Ivana Bajcer, Nina Lekić, Nina Licul i Dajana Radoš

Među namaOtvorenje izložbe:   petak, 9. rujna 2022. u 20 sati.

Galerija Juraj Klović,
Rijeka, Verdijeva 19 b

Izložba ostaje otvorena do 23. 09. 2022.

Radno vrijeme: od 10 do 13 i od 17 do 20 sati,
Subotom od 10 do 13 sati, nedjeljom zatvoreno.

Video by: Luisa Ritoša

Katalog izložbe Među nama – Dijalog

Foto:Istog Duško Žorž

Dajana Radoš, Nina Lekić, Nina Licul, Ivana Bajcer /

Među nama /

knjige umjetnika, knjige za crtanje, grafike, crteži, fotografije, skulpture

 

Projekt „Među nama” razvija se kroz tematska usmjerenja i četiri različite poetike, a predstavljaju ga umjetnice Dajana Radoš, Ivana Bajcer, Nina Lekić i Nina Licul. Umjetnice Dajana Radoš i Ivana Bajcer ostavljaju trag kroz formu knjige. Predstavljaju se knjigama umjetnika, a Bajcer i knjigama za crtanje. Knjiga kao takva u sebi nosi dozu intimnosti i intrige. Otvarajući je, odnosno listajući je, ona u potpunosti ostvaruje svoju umjetničku auru. Ista intimnost, ali u drugom umjetničkom mediju otkriva se kroz fotografske zapise rada Nine Licul, čiji crno bijeli portreti nadopunjavaju grafizam prethodnih autorica. Skulpturalne instalacije Nine Lekić, u grubim, građevnim materijalima i snažnoj formi reflektiraju kontemplaciju umjetnice. Naizgled karakterno sukobljene povezane su na suptilnoj razini energije te objedinjuju liriku četiri autorice na osjetilnoj razini.

Otvarajući umjetničku knjigu umjetnice Radoš, promatrač kroz njene autentične zapise načinjene otiskivanjem dlanom i crtanjem vlastitom kosom, stvara zasebnu metaforičku viziju u kojoj ujedno pronalazi mjesto utočišta. Bajcer kroz svakodnevno crtanje i pisanje u knjige za crtanje bilježi dnevne postupke koji ju određuju te zapisuje osobne afekte kroz koje prolazi umjetnik. Fotografije autorice Licul kao da slijede ove dvije poetike, introspekciju Radoš i ekstrospekciju Bajcer, težeći ravnoteži između lirskog izraza i dokumentarnog prikaza. Izvedene su TLR Rolleiflex kamerom i uvećane sa 120 mm filma, pored svih savršenosti koje pruža digitalna kamera. Baš kao i kod kiparice Nine Lekić čije skulpturalne instalacije artikuliraju potragu za arhetipom, težnja je dosegnuti ono iskonsko, ostaviti nesavršenosti vidljivima.

Promišljajući likovnim jezikom, grafičkim teksturama, detaljima i kadrovima knjige umjetnika Dajane Radoš postaju intimni zapisi svakog ciklusa objedinjenog u formu knjige. Sama forma knjige, od oblika, boje i uveza jasno prati misao i zaokružuje cjelinu naznačenu tek u nazivu i detaljima na koricama. Sadržaj i radnju knjige tvore apstraktni likovni zapisi u kombiniranim grafičkim tehnikama, u dubokom i visokom tisku. Sve knjige su ručno izrađene i uvezene tradicionalnim uvezima, japanskim, koptskim, klasičnim, harmonika, razvijene do umjetničkih knjiga – objekata koje svoj smisao pronalaze u različitim mogućnostima preslagivanja i listanja.

Bajcer se kroz ritual dnevnih zabilješki bavi pitanjem emotivne samostalnosti unutar svijeta umjetnosti te bilježi utjecaje uvjetovane društvenim, obiteljskim i poslovnim odnosima. Povrede koje putem doživljava, zapisuje u tekstualnom i crtačkom obliku u knjigama za crtanje i ručno rađenim crtaćim knjigama. Upravo tim procesom suočavanja a zatim i razrješavanja vlastitih nemira, Bajcer spaja život i umjetnost. Njena umjetnička namjera u radu jest da polazeći od suočavanja i razrješavanja vlastitih razmirica potakne druge na isto.

Nije slučajno da je na fotografijama kadar odrezan i često skriva identitet portretiranog, pa portret prestaje biti onaj u klasičnom smislu. Portreti na fotografijama Nine Licul predstavljaju zapise procesa umjetničkog rada koji je dio njene svakodnevice i svakodnevice ostalih autorica, no u ovom slučaju rad je superiorniji u odnosu na onoga tko radi. Stoga je namjera dvojaka: s jedne strane težnja je prikazati vrijednost, težinu i estetiku rada, koji je sam sebi svrhom, a njegovu ljepotu pronaći u svom okruženju, a s druge strane, težnja je pronaći utjehu, mir i uravnoteženost kroz tihe, anonimne i kompozicije koje odražavaju osobni i umjetnički senzibilitet.

Težeći jednostavnosti forme, te njenoj čitkosti u potrazi za arhetipom autorica Nina Lekić bira materijale koji su sirovi u svojoj osnovi te koje specifičnom obradom materijala definira, oblikuje. Istražujući ujedno i formu kroz međuodnos materijala, teksture, boje, sjene unutar akcije stvaranja uvjetovane osobnim shvaćanjem i vlastitim pretpostavkama. Skulpturalnost forme, suodnos materijala te odabir boje, reflektira protok informacija i iskustava, kako osobnog tako i na dubljoj razini, koja nadilazi prostor i vrijeme. Ne estetski, grubi materijali, apstrahiranjem i obradom postižu ravnotežu, te u svojoj statici pune plastike postižu harmoniju.