Hrvatsko društvo likovnih umjetnika Rijeka priređuje samostalnu izložbu Mirjane Marušić Gorske pod nazivom
Riječki divovi
Otvorenje izložbe bit će u petak, 15. listopada 2021. u 19 sati.
Izložba ostaje otvorena do 30. 10. 2021.
Galerija Juraj Klović,
Rijeka, Verdijeva 19 b
Radno vrijeme: od 10 do 13 i od 17 do 20 sati,
subotom od 10 do 13 sati, nedjeljom zatvoreno
Molimo sve posjetitelje da se pridržavaju epidemioloških mjera, da nose zaštitne maske, dezinficiraju ruke pri ulasku u galeriju i drže propisanu distancu
Videozapis izložbe: Mirjana Marušić Gorske – Riječki divovi
Posvećena svojoj Rijeci
Na početku treba istaknuti da je Mirjana Marušić Gorska jedna od rijetkih umjetnica koja se tematski posvetila Rijeci kao dinamičnom lučkom gradu, istaknuvši karakteristične vizure brodogradilišta, luke i trajekta,
transformirajući ih u jaki koloristički i crtački doživljaj.
Na njezinim slikama gruba stvarnost gradske luke poprima obrise zadivljenosti tehnikom i strojevima kojima je nadomještena i povećana ljudska snaga. Slikajući sav taj tehnološki i tehnicistički postav u vizuri grada, umjetnica ne osuđuje nedostatak romantičnog pogleda iz luke na pučinu, već toj stvarnosti daje slikovitu slikarsku markantnost u kompozicijskom i kolorističkom smislu, a kroz strukturalnost, koju gradi raspršenim kratkim potezima boje, dodaje i određenu svečanost. Duhoviti naslovi poput onih nadjenutim dizalicama (žirafe) otkrivaju umjetničin ludizam i slikarsku razigranost. Mirjana Marušić Gorska slika s lakoćom i radošću potvrđenu jarkim i čistim bojama i tamnim
obrisima slobodne i široke slikarske geste. Realizam je prvotni slikaričin poticaj, ali to nije ono na čemu će inzistirati slikom, osuđujući propast jedne tehničke i društvene ere, koja je objektivno zadesila sva hrvatska brodogradilišta, kao i cijelu industriju. Svi ti preostali egzotični i vizualno zamjetni motivi u riječkom krajobrazu važan su poticaj slikaričinom temperamentu kojim bira te radničke i muževne teme, te ih usklađuje u harmoničnu istodobno i dinamičnu cjelinu.
Već sama činjenica da je iz monumentalnih kompozicija široko zahvaćenog pogleda, vadila detalje, stvarajući tako ciklus postmodernih fraktala, pokazuje koliko ju je zapravo zaintrigirala likovna igra boja i obrisa tih suženih i rascjepkanih dijelova (kadrova) rastavljenih cjelina. Preneseni iz stvarnosnih odnosa postali su tako čiste apstraktne konstrukcije i geometrijski složeni oblici. Svaka od slika tog ciklusa ‘Igra zmajeva’ nosi u sebi jezgru neke daleke asocijacije na izvorni motiv iz kojeg je nastala, no one su gotovo nevidljivih spona.
Prvenstveno te su slike oslobođene svih asocijacija na motiv u korist novog i neovisnog slikarskog svijeta. Svijet je to umjetnosti koji se više ne nadmeće sa okolinom, niti inzistira na individualnoj proživljenosti objekata viđenih za osunčanih dana, jake svjetlosti i topline, niti se iz tih slika ne iščitava simbolična moć naglašene dominacije ljudske vrste nad prirodom.
Slikarstvo Mirjane Marušić Gorske, osobno je i originalno, jednako koliko je i uronjeno u svoje doba i u kreativni prostor umjetnika istomišljenika. Napokon slikano je s prepuno ljubavi i zanosa kao portret grada Rijeke, kojem je posvetila čitave cikluse slika osobite snage i sugestije. To je slikarstvo kojim je Mirjana Marušić Gorska zauzela svoje mjesto u suvremenoj hrvatskoj umjetnosti kao slikarica jedne epohe na zalazu.
Branka Hlevnjak