Samostalna izložba Darija Jurjevića

Hrvatsko društvo likovnih umjetnika Rijeka priređuje izložbu

Darija Jurjevića
u petak, 14. 10. 2022. u 19 sati

Fotografija Darija JurjevićaGalerija Juraj Klović,
Rijeka, Verdijeva 19 b

izložba ostaje otvorena do 28. 10. 2022.

Radno vrijeme: od 10 do 13 i od 17 do 20 sati,
subotom od 10 do 13 sati, nedjeljom zatvoreno

U sklopu izložbe održat će se dvije fotografske radionice navedenih tehnika za građanstvo. Radionice su besplatne, a održat će:
u subotu, 15. 10. i 22. 10. 2022. od 10,30 do 12. sati.
Potrebna su prijave na e mail adresu:  hdlur@ri.t-com.hr

Katalog izložbe Darija Jurjevića

O izložbi Darija Jurjevića

Dario Jurjević svijet promatra objektivom svog fotoaparata. Njegov najnoviji ciklus obuhvaća djela na koja nismo navikli i koja ne očekujemo vidjeti na fotografskoj izložbi. Njegov interes kreće dalje te on studiozno bira tehnologiju, temeljito je razlaže i podređuje svojoj kreativnosti, a kako bi samostalno, u laboratoriju izradio i osmislio njegovu realizaciju.   Motivi su raznoliki, ali prevladava krajolik, odnosno urbane teme Rijeke, Kvarnera, Grobnika, Cresa, pokoji snimak broda ili akt. U zrnatoj strukturi zahtjevne izrade prevladava monokromnost klasičnog crno–bijelog pristupa ili sepije kao i poneki iskorak prema boji usuglašenoj, vrlo znalački i smisleno iskorištenoj u službi prikazanog. Ponekad određeni ton prodire putem vertikalne ili horizontalne površine u prizor pružajući iskorak i unoseći dinamiku. Naboj je smislen pa tako žuta odražava odsjaje svjetionika, a plava nastavlja tragove neba povrh riječkog tornja. Tehnike koje koristi, Gumoil Diazo i Van Dyke, pružaju mu mogućnost promjena te navode da unutar njih pronađe svoj vlastiti, prepoznatljiv i odvažan likovni izraz.

Snimanje prizora u ovoj cjelini nije onaj najvažniji dio rada, već predstavlja samo početak, osnovu razrade i daljnjeg djelovanja. Putem kemikalija i intervencija na papir se stavljaju slojevi, čiste i brišu te se kao u slikarstvu ili grafici odmjeravaju tonovi i nanosi. Motiv se sakriva i lebdi, dobivajući patinu i teksturu, vibrira i miješa se s emocijom koja se želi postići. Za autora on je važan jer donosi priču, utkanu energiju koja ga navodi da joj se prepusti birajući jačinu i suptilnost obrade. U fragmentima stijena i zidova pigmentacije su jače i naglašene, gotovo grafički definirane, dok u prikazima tijela one zadržavaju mekoću, suptilnost i finoću prijelaza. Naglašavajući smislen sistem površina i esencijalnost razmišljanja autor kreće u istraživanje, eksperiment. Isprva sasvim običan i čest motiv koristi kako bi nastavio sa unošenjem novih sastavnica. Njegove fotografije su stoga pune tišine, meditativne atmosfere, sakrivene dubine i slojevitosti. Isti prizori vibriraju i prostiru se u promjenama, nikada jednakim, izgledom uvjetovanim intervencijom i gledištem umjetnika.

U samom ozračju i energiji analognog uratka osjeća se vibracija izvornih tehnika i predstavljena važnost unikatnog primjerka.

Vraćanje bazičnoj fotografiji, u biti je potvrda razmišljanja i stajališta Darija Jurjevića te je vidljiv svojevrstan otpor konzumerizmu, gomilanju stvari i vrijednosti. Primat je dan znanju i umješnosti jer sama izrada ograničenih primjeraka zahtjeva visoki stupanj zanatske elokventnosti i kreativnosti. Upravo ta dovitljivost i neponovljivost izrađenog djela daje predstavljenim fotografijama svojstveni izraz u kojem se otkriva njegova lucidnost i britkost. Obogaćujući površine umjetnik nadograđuje temelje, u sinergiji starih iskustava i novih osjećaja za motiv i vizualnost on stvara ravnotežu i ostvaruje svoj cilj, odnosno uspijeva prenijeti svoja zapažanja, stavove i želje te doprijeti do promatrača.

mr. sc. Jasna Rodin

 Van Dyke proces-podrazumijeva presvlačenje platna željeznim amonijevim citratom, vinskom kiselinom i srebrnim nitratom, a zatim izlaganje ultraljubičastom svjetlu. Poznat pod nazivom “Smeđi” proces.

Gumoil tehnika podrazumijeva presvlačenje platna senzitiziranom gumiarabikom, zatim osvijetljenu ultraljubičastim svijetlom te premazanu slikarskom uljanom bojom.

Donoseći utisak bezvremenog trenutka osvjetljenje je ravnomjerno, savladano i umireno, pružen je nesvakidašnji karakter zarobljenosti u vremenu, zadržan u trenutku.

 Dario Jurjević, rođen u Rijeci 1960. Završio srednju Građevinsku školu 1978. u Rijeci, a radni je vijek odradio u pomorstvu. Foto opremu nabavlja 1996. i započinje intenzivno vlastito istraživanje fotografskih tehnika i fotografije. Svoje radove prvi put šalje na natječaj 2002. godine i osvaja 2. mjesto te se od tada aktivno bavi stvaralaštvom. Izlagao je na četrdesetak skupnih izložbii šest samostalnih, a svoju prvu samostalnu izložbu pod nazivom Urban blues priređuje u Galeriji Principij, Foto kluba Rijeka 2015. godine.

Za svoje radove primio je 17 nagrada, diploma i priznanja. Izgradio je osebujan i prepoznatljiv izraz sa naglaskom na analognoj fotografiji. Studiozno istražuje stare fotografske tehnike, kreativno ih primjenjujući u svom radu. Od 2010. član je Foto kluba Rijeka, a 2019. postaje članom HDLU RIJEKA. Živi i radi u Rijeci.

Adresa: Rijeka, G. Carabina 12

Atelijer: Franje Čandeka 23 a

Mob. 099 337 0459, e- mail: djurjevic9@gmail.com