Vedran Ružić izlaže u Galeriji Toš u Puntu

Prodavao je svoju krv da bi mogao svirati jazzSamostalna izložba Vedrana Ružića u Galeriji Toš u Puntu

Izložbu možete pogledati svakim danom do 17.7.2024. od 18:00 do 22:00 sata.

Katalog izložbe Vedrana Ružića u Galeriji Toš u Puntu

Izložba Vedrana Ružića rezultat je promišljanja o nezaustavljivom tijeku vremena, o prolaznosti i relativnosti njegova značenja i trenutka. Kroz sekvence izdvojene realnosti umjetnik se referira na potrošačko društvo i njegove navike. Likovno zanimljiv, provokativan i maštovit, potaknut je predmetima putem kojih nas osvješćuje o lažnim, iskrivljenim i nametnutim vrijednostima. Njegov jednostavan, duhovit, ponekad sarkastičan i opušteni izraz ističe ovisnost o biti samih stvari te podražava zbilju, ističe banalnosti pretvarajući nevažne pojedinosti u umjetničke motive. Izdvojeni iz ambijenta i predočeni na platnu ili pretvoreni u keramičke objekte njihova vrijednost raste pri čemu dobivaju na važnosti. Oblikovani linijom postaju centar razmišljanja i interesa. Bilježenjem sitnica iz naših dnevnih rituala i obaveza autor dokumentira stvarnost. Čest izostanak kolorita pojačava taj dojam pa u radovima sagledavamo intimnost dnevnika i izravnost skice. Izravno zapisivanje misli i iskazivanje stava očituju se u brzini rada, u kratkim i laganim potezima ruke koji su još jedan od načina svjedočenja određenog perioda. Kreativna transformacija naše stvarnosti igra je kroz koju on istražuje, ispituje razloge, čudi se i progovara. U radu ne nedostaje likovnoga umijeća, one začudne iskre stvaralaštva koja i tim svakodnevnim predmetima: opušcima, tabletama, računima … daje dozu umjetničke uzvišenosti i suptilne znakovitosti. Njegov prostor bijela je podloga platna, na njoj se razvijaju opartističke sekvence ponavljanjem jednog te istog segmenta. One čine strukturu, stvaraju ritam, uzorak te svojevrsnu dekoraciju nezavisnu od njihovog značenja. Paradoksom obrata i sagledavanjem vrijednosti kroz posjedovanje
stvari gubi se osnova ljudskosti, ideala i ljepota. Autor nas provocira propitujući stvarnost. U središtu njegovog interesa je vrijeme, te ciklus nosi naziv „Dobar tajming?“ On mu pristupa s dozom ironije i groteske, jer vrijeme je pojam koji se provlači kroz sve ove novije radove: od samog postanka i „Kule Adriatike“, do uplatnica mjesečnih režija, trenutka trajanja jedne cigarete i bačenog smeća. U današnjem dobu konzumerizma vrijeme je novac, ono se ne može kupiti, no može se uzalud potrošiti, u čekanju i gužvi, u umjetno stvorenim potrebama i obavezama koje nas guše tjerajući na imati. U kombinaciji tonova i poteza kistom ritam i dinamika mijenjaju se i poput kontrasta tame i svijetla proizvode zvuk, poruku koju umjetnik naglašava, a koja je poput tajnog koda prisutna svuda oko nas.
Jasna Rodin, mr. sc.

Vedran Ružić (Rijeka, 1986.) vizualni je umjetnik i jazz-glazbenik (kontrabas i bas gitara). Pohađao je Jazz konzervatorij u Klagenfurtu, a diplomirao je 2018. godine na Akademiji primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci, smjer slikarstvo. Iza sebe ima četrdesetak samostalnih te petnaestak zajedničkih izložbi u galerijama u Hrvatskoj i inozemstvu, a posljednjih godina fokusirao se na multimedijalni pristup umjetnosti. Autor je šest jazz-albuma, scenarist dva filma (redatelj jednog) te dobitnik nagrade Porin 2017. godine u kategoriji najboljeg albuma jazz glazbe. Uz to je dobitnik 4 nagrade Status za najboljega instrumentalista te posebnoga priznanja Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci.